what a acquaintanceship :)

Monday, September 19, 2011

| | |
~it's a little bit funny, the feeling inside..
i'm not one of those who can easily hide.. ~

Elton John is singing through my laptop, accompanying me doing this chit-chat about my self.
Introducing someone else is easier than introduce yourself. So I'll make it fast, simple, but special.

So, who am I? You can call me ema, but usually at cyberworld I've nickname emawkwk.
I come from Semarang, Central Java which is famous with culinary things, great heritage, and so on.
Semarang has become witness of my first breathe at this world, hearing my first baby cry, watching me hangout and making some noise with friends, and this is a city where I spent half of my life building my character.

I like to reading historical-background novel, I like watching movies, and actually I love to sketch, that's why now I'm seating at a room in Jakarta doing an assignment from design lecture.
Udahan lah pakai bahasa Inggris susah mikirnya.
Jadi saya disini mem-branding-kan diri saya dalam sebuah blog personal yang nantinya akan menjadi saksi tawa canda susah sengsara saya dalam kelas color theory.

Stay tune with this blog if you want to know more about a girl who stuck with colorblindness learning a subject about color in a design faculty. Mungkin memang saya diciptakan menjadi manusia langka. Saya adalah seorang cewe yang bergolongan darah AB dan butawarna parsial. Notabene darah AB hanya berjumlah 4% dalam setiap suku bangsa, ditambah lagi saya adalah penderita cacat mata bawaan protanomali yaitu butawarna parsial lemah pada warna merah yang mana presentase diderita oleh kaum wanita sangat amat jarang.
So, buat dosen saya yang cakep imut Pak Santho Tjhin, S.Sn, MM., master hipnotis (gw ga tau gelarnya) mohon dengan sangat, untuk membimbing saya dengan sabar apalagi dengan warna.
Xie-xie mban mban kamsia, matur nuwun.
:) :) :)
Watch me struggling, shall we?

0 comments:

Post a Comment